vrijdag, januari 30, 2009

Trans Syberian Express dag 24 8-9-'08 Vertrek

24 Maandag 8-9-’08 Beijing Amsterdam

Alles op tijd klaar. De blauwe tas laten staan en alles ging keurig in de rode, dat was echt een verschil. Ik had nu precies 20 kilo bagage. In de luchthaven raakte ik wel mijn flesje water en het halve flesje wodka bij de beveiliging kwijt, ook mijn kleine zaklantaarntje met benzine aansteker ging naar de beveiliging. Ik vraag mij dan altijd af wat ze met al die spullen doen. Nu ja het was geen ramp. In het vliegtuig kregen we genoeg te eten en te drinken. Nog een beetje gewinkeld, het laatste geld opgemaakt, en ingecheckt. Het was een Boeing747. Ik zat in het midden, niet zo’n goede plaats om een film te bekijken, het ene scherm hing te ver af, het andere recht boven mijn hoofd, als ik daar naar keek was dat goed voor een stijve nek.
Ik kon nog net op het nippertje een sms’je versturen, dat ik een uur eerder aan zou komen. Ik was benieuwd of iemand me zou komen ophalen, of dat ik een taxi moest nemen. Ik kreeg een sms’je terug, ik weet het niet, ik denk, misschien toch een taxi, bel me maar. Nou dat was duidelijk. De vlucht verliep rustig en uiteindelijk, na een beetje puzzelen, lezen, slapen, eten en een beetje film kijken waren we dan op Schiphol. Eén telefoontje vertelde mij dat ik een taxi moest nemen. En zo belandde ik weer veilig bij mijn eigen huisje, waar aan de andere kant van de sloot alles gesloopt was en ik opeens vanuit mijn tuin een wijd uitzicht had. Zie je, ben je even weg, is meteen je omgeving veranderd. Maar ja ik had deze reis toch echt niet willen missen, ik noemde het een vakantie van uitersten. Mooie hotels en slapen in een tentje, heel warm in Moskow, en heel koud in Mongolië. Comfortabel naar Moskow vliegen en hobbelen in Mongolië, slapen in een trein, en afgesloten toiletten. Wat een uitdagingen, het was geweldig, terwijl ik deze hele reis weer helemaal uit typ, beleef ik het allemaal weer opnieuw, maar nu vanaf mijn lekkere stoel in mijn hobby kamer, wat een weelde

Geen opmerkingen: