woensdag, januari 28, 2009

Dag 19 3-9-'08 Terug naar Ulaan Bator

19 Woensdag 3-9-’08 Terug naar Ulaan Bataar

Lekker ontbeten en het ei en een soort blini mee genomen voor de lunch in de bus. We gingen een prachtige asfalt weg over. He, wat een verademing na al dat gehobbel, ik had te vroeg gejuicht, want opeens hield die weg op en zaten we weer op een dolle stier. Ik hield mij maar weer stevig aan de hoofdsteun voor mij vast. Veel te zien was er ook niet. Een paar hele grote gieren, af en toe een kudde koeien of schapen, die loom, precies voor ons busje, bleven liggen. Er kwam geen einde aan die rit, maar opeens was de nieuwe weg weer vlak naast ons en het andere busje reed er al op. Dus onze bus dook door de greppel, en wat een genot, een echte weg, zonder gehobbel. Er lagen stapels schapen en geiten vellen voor de verkoop langs de kant van de weg. En daar waren de eerste huizen al van Ulaan Bataar. Veel verkeer, en alles reed maar door elkaar heen. Vooral het laatste stukje, voordat we bij het hotel kwamen was geen doorkomen aan, het was gewoon grappig. We zitten weer in het Dreamhotel. Eerst met José samen op de kamer koffie gedronken, daarna allerlei dingen gedaan, sms’je verstuurd, zodat de familie thuis ook wist, dat ik alles goed overleefd had, iets gewassen, en mijn dagboek bijgewerkt.
Samen met José hadden we afgesproken met de Duitse groep mee te gaan eten, waarbij we kennis maakten met Tobiah en zijn Italiaanse vrouw Slavia.
De menukaart had er plaatjes bij, zodat we goed konden zien wat we uitkozen. Ik had een soep met paardenvlees, en dat was lekker. Op weg naar het hotel nog wat inkopen gedaan voor morgen in de trein. Ik ging bijtijds slapen, want de volgende dag moest ik weer om 5 uur op.

Geen opmerkingen: